.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بیکاری 30 درصد فارغ التحصیلان مازندران

رئیس سازمان کار و امور اجتماعی مازندران گفت: در حال حاضر 30 درصد فارغ التحصیلان مازندرانی بیکار هستند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر ، محمد نجفی در جلسه بنگاههای زودبازده مازندران با اشاره به اینکه این میزان بیکاری در کشور 15 درصد است، اظهار داشت:‌ عدم تناسب رشته های آموزشی با بازار کار یکی از عوامل بیکاری فارغ التحصیلان است.

وی افزود: عدم تجربه کاری و علاقه بیش از حد مازندرانیها به تحصیل از دلایل دیگر میزان بالای بیکاری فازغ التحصیلان در مازندران است.

نجفی با بیان اینکه در مازندران به طرح کارورزی که می تواند در کاهش بیکاری فارغ التحصیلان موثر باشد، کم توجهی شده است، خاطرنشان کرد: طبق این طرح فارغ التحصیلان سطوح مختلف می توانند به مدت 11 ماه در واحدهای صنعتی و دستگاه‌های اجرایی با حقوق حداقل دستمزد قانون کار دوره کارورزی را بگذرانند.

به گفته وی، در این صورت شرایط برای فارغ التحصیلان پس از گذراندن دوره کارورزی در صورت نیاز دستگاه اجرایی یا واحد صنعتی فراهم می شود و افراد می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: طی سه سال گذشته در مازندران حدود 10 هزار نفر در رابطه با تغییر فضای کار، آموزش کارآفرینی دیدند که در این خصوص رتبه دوم در کشور را داریم.

رئیس سازمان کار و امور اجتماعی مازندران با اعلام اینکه اکثر کارآفرینان به سمت تسهیلات بانکی سوق داده شدند، تصریح کرد: برای سال جاری نیز ارائه تسهیلات به چهار هزار نفر در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص طرح ارزیابی و تمام شماری بنگاههای اقتصادی زودبازده نیز گفت:‌ تشکیل بانک اطلاعاتی بنگاههای اقتصادی یکی از اهداف این طرح است که در اجرای آن نیازمند همکاری دستگاههای اجرایی هستیم.

به گفته وی، با اجرای این طرح میزان انحرافات بودجه، نقاط مثبت و منفی طرح بنگاههای زودبازده، میزان تاثیرگذاری بنگاههای زودبازده در رشد اقتصادی و بررسی شرایط توسعه فراهم خواهد شد.

نجفی با اشاره به اینکه یک سوم طرح بنگاههای زودبازده استان مربوط به بخش کشاورزی است از کم توجهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این خصوص گلایه کرد و خواستار همکاری این دستگاه در طرح یادشده بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.726 seconds.